
For Distribution to CPs

PRESS C O M PLAIN TS CO M M ISSIO N

The M inutes o f the 173’̂ '* O rdinary M eeting o f 
The Press Complaints Commission L im ited  held at 

H alton House, 20/23 H olbom , London EC IN  2JD on
Wednesday 8 * September 2010

Present: Baroness Buseombe Chairman
'  M a tti A lderson

John Home Robertson 
Anthony Longden 
Ian MaeGregor 
John M eLellan 
Ian N iehol 
Lindsay Nieholson 
Esther Roberton
Eve Salomon (who arrived during diseussion o f item  4 (i))
Simon Sapper
Julie Spenee
John W aine
T ina Weaver
Peter W righ t

In  attendanee: Stephen A be ll D ireetor

The fo llow ing  members o f the seeretariat attended the meeting as observers: Elizabeth 
Cobbe, Jonathan C o lle tt, Charlotte Dewar, W ill Gore, Beeky Hales, Am ber M un, Seott 
Langham, Catherine Speller and Ben M illo y .

A lison  Hastings, the PCC’s eonsultant, also attended as an observer.

1. Apologies

Apologies were reeeived from  Simon Reynolds and Ian Walden.

2. M inutes

7 77

MODI 00035922



For Distribution to CPs

The m inutes o f the meeting held on 14*** July were approved as a eorreet reeord 
o f the meeting and fo r publieation (w ith  one m inor amendment).

M atters arising 

There were none.

Complaints

(i) Com plaint No. 10-1983/1984 PCC Investigations TExpress Newspapers 
and The M a il on Sunday).

Peter W righ t took no part in  the diseussion o f these matters. 
Salomon jo ined the meeting during the diseussion.

Eve

The Com m ission had proaetively in itia ted  investigations in to  two 
instanees o f newspaper payments being made to individuals, who eould 
have been regarded as witnesses (or potentia l witnesses) in  the meaning 
o f Clause 15 (W itness payments in  erim inal tria ls) o f the Editors’ Code 
o f Praetiee.

The firs t ease related to the M a il on Sunday’ s payment fo r an in terview  
o f a woman, who was eonvieted at tria l o f a crim inal offence. She had 
sold her story to the newspaper p rio r to the tria l but after she had been 
arrested; the existence o f the payment was made clear during the tria l.

The Comm ission had to assess whether the Code applied to defendants, 
as d istinct from  witnesses. W hile  it  was clear that a defendant was 
lik e ly  to give evidence at the ir own tria l (assuming they entered a not 
g u ilty  plea), the ir interest in  the tria l could already be said to be 
determined, in  a way that a th ird  party w itness’ s m ight not.

The Comm ission d id not consider that the w ording o f the Code was 
clear on th is point. I t  decided to use th is case as a means o f better 
c la rify ing  the issue, and referred the m atter to the Editors’ Code o f 
Practice Com m ittee to consider the scope o f the Code in  th is area.

The second case related to a payment by Express Newspapers to a 
woman who claim ed to have been assaulted by a police o ffice r (who 
was subsequently acquitted at tria l) during the G20 protests o f 2009.

Fo llow ing discussion, the Commission concluded that Clause 15 o f the 
Editors’ Code had not been breached and agreed the fo llow ing  
adjudication:

778

MODI 00035923



For Distribution to CPs

The Press Complaints Commission has launched an own volition  
investigation into a payment made by Express Newspapers in A p ril 
2009 to yad claimed to have been assaulted
by a police officer on the second day o f  the G20 protests on 2 A p ril 
2009.

The Commission decided that there had been no breach o f  Clause 15 
(Witness payments in crim ina l tria ls) o f  the Editors ’ Code ofPractice.

The articles, which appeared on 17 A p ril 2009 in the D a ily  Star and 
the D a ily  Express, were based on an interview with Ms Fisher in which 
she outlined the nature o f  her allegations asainst the police officer in 
question, later confirmed to be
described the alleged assault in detail, claim ing that the experience 
was “ like [she ’d ] been whipped by the Taliban ” , that she feared fo r  
her life  and that the officer was a “ thug”  who “got his kicks out o f  
hurting a woman ” . H e r in juries were described in  the articles which 
included photographs o f  them. Ms Fisher was pa id  fo r  her involvement 
in the story.

A t the time o f  publication, the police officer had been suspended, but 
had not been arrested o r charged with any offence. In  September 2009 
he was charged w ith common assault, pleading not gu ilty  in November
2009. was subsequently cleared o f  the charge in March
2010. A t his tria l, d id not give evidence, apparently c iting
concerns that the dejence would focus on her lifestyle and background.

The newspapers said that the incident with i which le ft her
badly injured, had occurred the day after the high-projile  death o f  Ian  
Tomlinson, at a v ig il and memorial fo r  him. There had been extensive 
CCTV and mobile phone footage o f  each incident (which was placed  
immediately online).

A t the time o f  the interview -  while had already spoken to
the Independent Police Complaints Commission (IPCC) whose 
investigation was in its pre lim inary stages -  proceedings against the 
officer were not active, not least because his identity had yet to become
known. The CPS had been made aware o f  the payment t o __________
who would not have agreed to the interview without remuneration 
through her representative. There was no question o f  her evidence 
being embellished (as she had already given her statement to the IPCC  
before her interview). In  addition, the tr ia l took place before a D is tric t 
Judge rather than a ju ry .

The newspapers said that the police tactics and conduct during the 
G20 protests was a matter o f  legitimate pub lic  interest: the IPCC had 
received over 270 complaints about the actions and Metropolitan, City 
o f  London and B ritish Transport Police during the demonstrations.

779

MODI 00035924



For Distribution to CPs

Given the actions o f  the police, including their controversial practice  
o f  ‘kettling ’ and the death o f  M r  Tomlinson, it  was righ t and proper 
that Ms F ishe r’s account be published. The footage o f  the incident had 
been widely disseminated on the internet and, at the tria l, the officer 
d id  not deny the assault; rather, he defended his actions on the basis 
that he had used reasonable fo rce  in a ll the circumstances. While he 
had been acquitted o f  the charge, the decision had come in fo r  some 
considerable pub lic  criticism.

Adjudication

Clause 15 o f  the E d ito rs ’ Code imposes s tric t rules on payments to 
witnesses in  c rim ina l trials, in  essence to avoid any threat, o r 
perceived threat, to the in tegrity o f  the ju d ic ia l process. I t  was 
significantly strengthened in 2003 to lim it the circumstances in which 
payments could be made. The Commission receives relatively few  
complaints under this Clause (where the individual who receives 
payment is unlikely to complain) and is able proactively to launch an 
investigation o f  its own volition when legitimate concerns exist about 
the decision by a newspaper to make a payment. The Commission is 
committed to vigilance in this area, and w ill investigate any suggestion 
that Clause 15 is being breached by publications.

On this occasion, it  became clear that the newspapers had pa id  Ms 
fo r  the story, and she had subsequently not testified in court. 

The Commission wished to satisjy itse lf that due consideration had 
been given by the newspapers to ensuring that they had abided by the 
terms o f  the Code in its dealings with

Specifically, Clause 15 proh ib its  paying potentia l witnesses in 
circumstances where proceedings are not active, but are “ likely and 
foreseeable” , unless “ the information ought demonstrably to be 
published in the pub lic  interest and there is an overriding need to 
make...payment fo r  this to be done” .

I t  was arguable that proceedings in this case were likely, given the 
allegation o f  assault against a police officer. However, he had not yet 
pub lic ly  been identified at the time o f  publication. In  those 
circumstances, vould certainly have been a witness fo r  the
prosecution and her evidence could have form ed an essential p a rt o f  
the case, despite the existence o f  video evidence in the pub lic  domain.

The central question was whether the published information was in the 
pub lic  interest. The Commission considered that it  was. I________
experiences related to the allegedly violent behaviour o f  police at a 
v ig il f o r  Ian Tomlinson (who had him self notoriously been the victim  o f  
alleged assault by a po lice  officer), which le ft her w ith visible injuries. 
Footage o f  the incident had been posted online, and the specific

780

MODI 00035925



For Distribution to CPs

comments o f  the woman featured in i t  were -  in the Commission’s view 
-  a key p a rt o f  an ongoing story. There was no doubt that the 
behaviour o f  police at the demonstrations was a matter o f  intense and 
legitimate pub lic  discussion at the time, especially fo llow ing  the death 
o f \  In  these circumstances, the Commission was
satisjiea mat mere was a pub lic  interest in publishing own
contribution, which she would not have apparently made without 
finan c ia l remuneration.

lid
^ e

O f course, concerns may be raised about the fa c t that 
not subsequently attend the tr ia l o f  the officer in qunsuun. 
Commission was not in a position to comment upon her personal 
decision not to attend, and was aware o f  no evidence that the 
necessary disclosure about the payment had been the influencing 
factor. Clearly, i f  there had been such evidence, this would have been a 
matter o f  some concern to the Commission. In  any case, the 
Commission believed that, a t the time when the offer was made, there 
were sufficient pub lic  interest grounds (inherent in the subject matter 
o f  the story) to ju s tijy  the newspapers ’ decision to pay her. I t  d id  not 
f in d  a breach o f  the Code as a result.

( ii)  Com plaint No. 10-3875 The Sunday Times

Peter W righ t rejoined the meeting. A fte r diseussion, the Commission 
coneluded that it  should uphold Clare B ald ing ’ s eom plaint and it  agreed 
the fo llow ing  adjudieation:

complained to the Press Complaints Commission 
that an artic le headlined “Humping in tents: a great B ritish tradition ”, 
published in the Sunday Times Culture section on 25 July 2010, 
discriminated against her in  breach o f  Clause 12 (Discrim ination) o f  
the Editors ’ Code o f  Practice.

The complaint was upheld.

The article, by reviewed the com plainant’s television
programme, B rita in  by Bike. In  it, he referred to the complainant as a 
“dyke on a b ike” . She considered this to be a pejorative reference to 
her sexuality and irrelevant to the programme. The hurt was 
compounded by a mock apology by the columnist fo r  previously saying 
that she looked “ like a b ig lesbian ” .

The newspaper said that its columnist was w ell known fo r  his acerbic 
and sometimes tasteless sense o f  humour: he was a “ controversialist 
who pursues the English trad ifn n  n f  lampooning and rid icu ling  pub lic
figures ” . I t  pointed out that ad been the subject o f  62 PCC
complaints in the last f iv e  years, which had not been upheld (on

781

MODI 00035926



For Distribution to CPs

freedom o f  expression grounds). There was no reason why -  in an age 
where homosexuality carried little  social stigma -  the reviewer could 
not discuss the sexuality o f  a TV  presenter who had no problem with 
being openly gay.

In  addition, the newspaper drew attention to two organisations called  
Dykes on Bikes (an American lesbian motorcycling movement; and a 
UK-based cycling movement) whose members had reclaimed the word  
“ dyke”  as an empowering, not offensive, term. I t  argued that an 
ind iv idua l’s sexuality should not give them an “all-encompassing 
protected status ” .

The complainant indicated that she was not demanding special 
treatment, simply the same treatment as everybody else. She asked the 
newspaper to apologise.

Adjudication

The righ t to legitimate freedom o f  expression is a key p a rt o f  an open 
and democratic society and something which the Commission has 
sought to defend in the past. In  this case, the columnist was clearly 
entitled to his opinion about both the programme and the complainant. 
As the paper had pointed out, the Commission has previously upheld 
his righ t to offer such opinions in his columns.

O f course, freedom o f  expression is -  and should be -  appropriately 
restricted by the Editors ’ Code o f  Practice. Clause 12 o f  the Code is 
clear: newspapers must avoid prejud ic ia l, pejorative o r irrelevant 
reference to (amongst other things) an ind iv idua l’s sexual orientation. 
The Commission its e lf has said that the use o fpe jora tive  synonyms fo r  
homosexual individuals would represent a certain breach o f  the Code.

In  this case, the Commission considered that the use o f  the word  
“ dyke ”  in the artic le  -  whether o r not it  was intended to be humorous 
-  was a pejorative synonym re lating to the com plainant’s sexuality. 
The context was not that the reviewer was seeking positively to 
“ rec la im ”  the term, but rather to use it  to refer to the com plainant’s 
sexuality in a demeaning and gratuitous way. This was an editoria l 
lapse which represented a breach o f  the Code, and the newspaper 
should have apologised at the f i r s t  possible opportunity.

Relevant ru linss

McCormack v Sunday Life  
Cowles V D a ily  M a il 
Dale  V D a ily  M a il

782

MODI 00035927



( iii)

For Distribution to CPs

Com plaint No. 10-3933 V  Aldershot News &
M a il

A fte r discussion, the Commission agreed an adjudication on th is case. 
However, because o f ongoing, associated legal proceedings, it  agreed 
(after discussion w ith  the parties) that details o f the adjudication would 
not be made pub lic  at the current time.

(iv ) Com plaint No. 10-362C Southern D a ily  Echo

A fte r discussion, the Commission concluded that the newspaper had 
taken su ffic ien t care in  its  report and had not, therefore, breached 
Clause 5 ( ii)  o f the Code. I t  agreed the fo llow ing  adjudication:

complained to the Press Complaints 
Commission that an artic le  headlined ‘Man used balloon k it to take his 
own l i fe ’, published in the Southern D a ily  Echo on 12 July 2010, 
contained excessive detail about a method o f  suicide in breach o f  
Clause 5 ( ii)  (Intrusion into g r ie f  o r shock) o f  the E d ito rs ’ Code o f  
Practice.

The complaint was not upheld.

The artic le reported an inquest hearing into the death o f  a man who 
had taken his own life  by inhaling helium. The piece noted that the 
man had bought a ‘blow up balloon k it ’, which included ‘helium 
canisters’, and had died after ‘inhaling too m uch’ o f  the gas. The 
complainant said that this method o f  suicide was uncommon and that, 
by revealing such excessive detail, the newspaper was like ly to 
encourage copycat suicides.

The newspaper said i t  was aware o f  the Code’s requirements on 
reporting suicide and had sought to remove detail about the method 
used in this case, in order to lim it the chance o f  others copying it. Fo r 
instance, it  had not reported how precisely the gas had been inhaled, 
o r the quantity that would generally lead to death. In  the context o f  a 
stra ightforward inquest report, the newspaper argued that it  would  
have been improper and misleading not to have revealed the basic 
means by which the man had died.

Adjudication

The Commission has made several rulings under Clause 5 ( ii)  o f  the 
Editors ’ Code, which was introduced in 2006 specifically to deal with  
concerns about copycat suicides. The key p a rt o f  this Clause relates to

783

MODI 00035928



For Distribution to CPs

care being taken to prevent the publication o f  “ excessive de ta il”  about 
suicide methods.

In  this case, even though it  was a fa ir ly  uncommon method o f  suicide, 
the Commission d id  not consider that the newspaper had breached the 
terms o f  the Code. The newspaper was entitled to cover the inquest 
proceedings and to report the basic details o f  the method. Details 
about the precise apparatus that had been constructed -  and how 
much gas had been inhaled -  m ight w ell have been excessive in breach 
o f  the Code, but they had not been included. This was a d ifficu lt 
balancing act, but the Commission was satisfied that the newspaper 
had published a suitably lim ited level o f  detail.

As a result, while the Commission wishes newspapers to remain 
vig ilan t in this area, it  d id  not uphold the complaint.

(v) Com plaint No. 10-1893 Canterbury Times

A fte r discussion, the Commission agreed that the newspaper -  which 
had shared its  content w ith  the Heme Bay Times and the W hitstable 
Times -  had breached the Code o f Practice and it  upheld the com plaint 
in  the fo llow ing  terms:

complained to the Press Complaints Commission 
that an artic le headlined “ Storm over ‘drug add ic t’ accusation” , 
published in  the Canterbury Times on 30 A p ril 2010, was inaccurate 
and misleading in breach o f  Clause 1 (Accuracy) o f  the Editors ’ Code 
o f  Practice.

The complaint was upheld.

The articles reported an allegation, sent in an anonymous email to the 
newspaper, that the complainant -  who had been awarded the lead 
role in his local operatic society’s latest production -  was an “ ex­
heroin user” . The complainant said that this was incorrect: he had 
never used heroin in his life. He had made clear his absolute denial o f  
the claim to the newspaper before publication and this had been 
included in the article. He said that the newspaper should not have 
published the story based on the unsubstantiated claims o f  a single 
anonymous source.

The newspaper said that deciding to run the artic le was “a d ifficu lt 
c a ll” . However, the anonymous em ail contained a serious allegation 
about the complainant and it  had decided to investigate by contacting 
the complainant and the chairman o f  the operatic society fo r  their 
comments. The artic le  gave the complainant the opportunity to deny 
the allegation. Fo llow ing the complaint, the newspaper: removed the

784

MODI 00035929



For Distribution to CPs

online version o f  the artic le ; published letters o f  rebuttal from  the 
com plainant’s mother and the chairman o f  the operatic society; and 
published an apology to the complainant fo r  any distress caused.

Adjudication

The Commission accepts that newspapers often receive anonymous tip- 
o ffs which, after fu rthe r investigation, lead to published stories. 
However, i t  is important that newspapers are able to demonstrate that 
they have taken care to ensure the accuracy o f  the material, in 
accordance with the terms o f  Clause 1 o f  the Editors ’ Code.

In  this instance, the newspaper had reported a serious allegation o f  
drug use which had been made by an uncorroborated, anonymous 
source. Although the com plainant’s denial had been obtained (and was 
reported), there was no suggestion that newspaper had made other 
e ffo rts  to ascertain whether the o rig ina l claim had any basis in fact. 
This, in the Commission’s view, constituted a clear ed ito ria l lapse. 
The fa c t that the com plainant’s denial had been published d id not 
absolve the newspaper o f  its own responsibility fo r  care over the 
accuracy o f  the claim  against him. The Commission was surprised that 
the newspaper had assumed the contrary.

While the Commission welcomed the subsequent attempts made to 
resolve the complaint, i t  concluded that the newspaper had fa ile d  to 
take care not to publish inaccurate information in breach o f  the Code. 
The complaint was upheld.

The Commission also wished to record its concerns about the length o f  
time the newspaper had taken to respond to its enquiries.

(v i) Com plaint No. 10-3726 V D a ily  Star

A fte r discussion, the Commission upheld the com plaint and agreed the 
fo llow ing  w ording fo r its adjudication:

___________________ :omplained to the Press Complaints Commission
that an artic le  headlined “M uslim-only pub lic  loos’’, published in the 
D a ily  Star on 15 Ju ly 2010, was inaccurate and misleading in breach 
o f  Clause 1 (Accuracy) o f  the Editors ’ Code ofPractice.

The complaint was upheld.

The front-page artic le  reported that a Rochdale shopping centre had 
installed “M uslim -only squat-hole loos’’, and that the local council 
had wasted “ YOUR money’’ on them. The complainant -  who d id not 
represent Rochdale Council o r the Rochdale Exchange Centre, neither

7 8 5

MODI 00035930



For Distribution to CPs

10

(v ii)

o f  whom had complained to the Commission -  said that it  was 
inaccurate to say that the toilets were “M uslim -only” : the facilities, 
which were common to many countries, would be available to all. In  
addition, the decision to pay fo r  the ‘nile pans’ was taken by the 
shopping centre itself, rather than the local council. I t  d id  not 
therefore involve taxpayers ’ money.

The newspaper said that -  while non-Muslims could have used the loos 
-  they were designed with Muslims in mind. Nonetheless, it  accepted 
that the headline was inaccurate in that non-Muslims would be free  to 
use the toilets. I t  also accepted that the loos were pa id  fo r  by a private  
developer. I t  suggested the publication o f  the fo llow ing  correction on 
page 2, in addition to the removal o f  the artic le from  its website:

Our 15 July artic le said that squat style loos at Rochdale Exchange 
Centre were fo r  Muslims only and were a waste o f  the council’s 
money. We are pleased to make clear that the loos may be used by non- 
Muslims and that they were p a id  fo r  by the developer.

The complainant asked fo r  the newspaper to publish an apology.

Adjudication

In  this prom inent story, there were two clear errors o f  fa c t which, in 
the circumstances, would have misled readers in a significant manner: 
the toilets could not be described as “Muslim  on ly” ; and were not pa id  
fo r  by the local council. While the newspaper had accepted that the 
artic le  was wrong -  and o ffe red  to correct the item -  the Commission 
was pa rticu la rly  concerned at the lack o f  care the newspaper had 
taken in its presentation o f  the story. This led to a breach o f  Clause 1 
o f  the Code which makes clear that newspapers must “ take care not to 
publish inaccurate, misleading o r distorted information ” . The 
complaint was upheld.

The Commission fo rm a lly  approved (subjeet to ind iv idua l queries on 
speeifie eomplaints raised w ith  the offiee) the fo llow ing  PCC Papers, 
whieh had eontained dra ft adjudieations fo r Commissioners’ 
ra tifiea tion  or otherwise: 4843, 4844, 4845, 4846, 4847, 4849, 4850, 
4851, 4852, 4853, 4854, 4855, 4856, 4857, 4858, 4859, 4860, 4861, 
4862, 4863, 4864, 4865, 4866, 4867, 4868, 4869, 4870, 4871, 4872, 
4873, 4874, 4875, 4876, 4883, 4884, 4885, 4886. A ll papers had been 
eireulated sinee the previous Commission meeting.

5. Chairman and D ireetor’ s meetings

Commissioners reeeived an update on appointments undertaken by the 
Chairman and D ireetor.

786

MODI 00035931



For Distribution to CPs

11

A n y  o th e r  b u s in e s s

P h on e H a ck in g  -  T h e  C o m m is s io n  d is c u s s e d  th e  is s u e  a t le n g th , w ith  p a r ticu la r  
re g a r d  to  r e c e n t  a l le g a t io n s  p u b lis h e d  h y  th e  N e w  Y o r k  T im e s  a n d  th e  
G u a rd ia n . It r e c o g n iz e d  th e  g r a v ity  o f  th e  i s s u e s  a t s ta k e , b u t  a ls o  th a t th e  
a l le g a t io n s  w e r e  th e  su b je c t  o f  o n g o in g  le g a l  p r o c e e d in g s  a n d  th a t i t  w a s  n o t  
a p p ro p r ia te  to  c o m m e n t  fu rth er  a t th is  s ta g e .

T h e  C o m m is s io n  c o n s id e r e d  a  le tte r  fr o m  th e  e d ito r  o f  th e  G u a r d ia n  a n d  a g r e e d  
th e  b a s is  fo r  a  r e s p o n s e  fr o m  th e  D ir e c to r .

M ed ia  a tten tion  fo llo w in g  a  dea th  T h e  D ir e c to r  u p d a te d  C o m m is s io n e r s  o n  a  
m e e t in g  h e  a n d  th e  H e a d  o f  C o m p la in ts  h a d  r e c e n t ly  h a d  w it h  a  fr e e la n c e  
jo u r n a lis t  a b o u t  h is  f a m i ly ’ s  d i f f ic u lt  e x p e r ie n c e  o f  d e a l in g  w ith  m e d ia  
a tte n tio n  f o l lo w in g  th e  d e a th  o f  a  y o u n g  r e la t iv e . In  l ig h t  o f  th a t m e e t in g  -  
w h ic h  h a d  f o l lo w e d  th e  P C C  p r o v id in g  a s s is ta n c e  to  th e  f a m ily  -  th e  o f f i c e  
u n d e r to o k  to  e x a m in e  (a n d  im p r o v e )  P C C  litera tu re  d ir e c te d  at th e  b e r e a v e d .

L eg a l ac tion  -  C o m m is s io n e r s  r e c e iv e d  a n  u p d a te  fr o m  th e  D ir e c to r  a b o u t  a  
le g a l  a c t io n  to  w h ic h  th e  P C C  i s  a  p a r ty .

C o m pla in ts  -  O n e  C o m m is s io n e r  e x p r e s s e d  c o n c e r n  a b o u t th e  c o n d u c t  o f  a  
c o m p la in a n t ’ s  le g a l  r e p r e s e n ta t iv e  in  h is  d e a l in g s  w ith  P C C  s t a f f  It w a s  
a g r e e d  to  k e e p  th e  m a tte r  u n d e r  r e v ie w .

B ish o p  W aine  T h e  C h a ir m a n  in fo r m e d  C o m m is s io n e r s  th a t th is  w a s  to  b e  
B is h o p  J o h n  W a in e ’s  f in a l m e e t in g  a s  a  m e m b e r  o f  th e  P C C . S h e  th a n k e d  h im  
fo r  h is  m a n y  y e a r s  o f  e x c e p t io n a l  s e r v ic e  a n d  fo r  h is  f i ie n d s h ip  to  
C o m m is s io n e r s  a n d  P C C  s ta f f . In  r e s p o n s e . B is h o p  W a in e  w is h e d  th e  
C o m m is s io n  w e l l ,  s a y in g  th a t h e  r e m a in e d  a  g r e a t b e l ie v e r  in  p r e s s  s e l f ­
r e g u la t io n .

7 . D a te  o f  n e x t  m e e t in g

2 .0 0 p m  o n  W e d n e s d a y ,  2 7
L o n d o n  E C l .

ih O c t o b e r  2 0 1 0  at H a lto n  H o u s e ,  2 0 /2 3  H o lb o m ,

787

MODI 00035932


