

Ben Milloy

From: Tal Gottesman [redacted]
Sent: 18 January 2012 16:35
To: Ben Milloy
Subject: Assange

Dear Ben,

Thanks for this. To answer the two outstanding points:

We have amended the first article to read '...that he slept with the two women who accuse him of rape and sexual molestation respectively' and run a line at the bottom of the article clarifying the change that has been made. In the second article, we have replaced the word 'charges' with 'allegations' and again, can run a line at the bottom of the article clarifying the change that has been made.

I have answered the most recent complaint separately.

Please let me know if I can be of any further assistance.

Best

Tal

Ben Milloy

From: Tal Gottesman
Sent: 16 January 2012 16:03
To: Ben Milloy
Subject: Re: JULIAN ASSANGE PCC 120121 (online only)

Dear Ben,

Thank you for your letter enclosing the recent complaint from Julian Assange. The copy in this article was supplied to us by an agency, and it seems that there was indeed an error in the date when referring to the second warrant issued. I have corrected this information and of course we regret any error in our story. However, we do not agree that this is a significant inaccuracy. Mr Assange is challenging the dates the warrant was issued, not the fact he was arrested or for what. His worldwide reputation will have been damaged by the allegations, not our mistake over the date of the issue of the warrant. Our error also included a statement that the Swedish prosecutor found there was no evidence to prosecute.

I hope this resolves the matter. Please let me know if I can be of any further assistance.

Best wishes,

Tal

Tal Gottesman
Deputy Managing Editor
MailOnline

The article contains the statement: "Guardian journalist James Ball, who worked at WikiLeaks for three months from November, also claims that Mr Assange tried to use money donated to WikiLeaks to pay for his defence against sexual assault charges in Sweden." I have not been charged with any offence and this statement therefore represents a significant and misleading inaccuracy. The article also contains the statement: "Mr Ball has claimed that Mr Assange attempted to access WikiLeaks funds received through donations to fund his defence against charges that

uncensored-U-S-cables-say-allies.html
(03/09/11) [http://www.dailymail.co.uk/news/article-2033315/Wikileaks-endanger-secret-sources-publishing-250-000-](http://www.dailymail.co.uk/news/article-2033315/Wikileaks-endanger-secret-sources-publishing-250-000-uncensored-U-S-cables-say-allies.html)

http://www.swedenversusassange.com/Allegations.html
The article contains the statement: "Containing the explosive admission by Mr Assange that he slept with the two women accusing him of rape," which is false. There are not two allegations of rape - one allegation, as it is described on the face of the European Arrest Warrant, relates to so-called "minor rape" - and this statement therefore represents a significant and misleading inaccuracy. These facts are not hard to establish - a matter of basic fact-checking - and a correction should be printed with due prominence. This is a good reference tool for these facts:

Autobiography of WikiLeaks founder Julian Assange is a sales flop
(30/09/11) [http://www.dailymail.co.uk/news/article-2043446/Autobiography-Wikileaks-founder-Julian-Assange-](http://www.dailymail.co.uk/news/article-2043446/Autobiography-Wikileaks-founder-Julian-Assange-sales-flop.html)

Further to our conversation of just now. Can you please provide comment on the following points:

Dear Tal

To: Tal Gottesman
Subject: Julian Assange complaints

MOD100061262